eli elämää käsityökaaoksessa

perjantaina, tammikuuta 06, 2006

Tämän hetken aktiivisin projekti on kirjoneule Vauvalle. Toissapäivän kulutin suunnittelemalla mallia, eilisen nökötin sohvan nurkassa neuleenaloitusinnostuksen vallassa. Hidasta hommaa mutta mä olen aivan rakastunut tähän jo nyt. Tuntuu kuin kirjottaisin ja kuvittaisin satua kun tätä kilkuttelen.

Olen jo ehtinyt mokailemaan mestarillisesti tämänkin neuleen kohdalla. Nykyään olen oppinut kärsivällisesti purkamaan ja aloittamaan alusta jos virheitä tulee, mutta nyt en jaksa. Sen verran olen aikaa jo kuluttanut siihen. Jos sähläämistäni ei huomaa kun paita on valmis, en siitä kerro kellekään. Jos se hyppää pahasti silmille, mutisen jotain että käsitöissä pitää vähän tekemisen jälki näkyäkin. ;)



Aloitin Ompulle hupparia ennen joululahjahässäkkää ja heti hässäkän rauhoituttua tein sen valmiiksi. Sain siihen uppoamaan jämälankoja kivasti ja kiva tuli lopputuloksestakin. Haluan tehdä itselleni ehdottomasti samanlaisen, semmoisen ilomielen villatakin paksuista ja värikkäistä villalangoista.

Huonot kuvat (nämäkin...), koitan ottaa parempia jossain välissä. Takki näyttää luonnossa ihan erilaiselta. Valokuvaamisen vaikeutta on kirottu muissakin blogeissa ja minä allekirjoitan väitteen myös. Kiire räpsiä kuvia ja huono valaistus ovat aika huono yhdistelmä.


lanka: Novita Pop ja OnLine Iceland
puikot: 6½
ohje: oma

Omppu sai upouudet liituraitahousut tarhan joulujuhliin ja aattoillan hienosteluun. Olisin tehnyt liivinkin mutta aika loppui kesken. Väkersin näitä vielä tuntia ennen kuin piti lähteä päiväkodin pippaloihin. Tyypillistä minua. :DD Ja on muuten tosi hienot pöksyt, oikein villakangasta. Oman isäni vanhoista juhlahousuista tehty. Olisko peräti naimisiin näissä mennyt silloin aikoinaan.


Posted by Picasa

6 Comments:

Blogger Riksu said...

Edelleen ihailen noita poitsun silmiä, miten voi olla noin suuret silmät ja pitkät ripset...

Niin ja neuleet ovat kivan näköisiä ja ihanat nuo housut. Kierrätystä parhaimmillaan. Huomaa että nuo entisajan kankaatkin kestävät ihan eri tavalla. Ihan kuin ois uudesta kankaasta ommeltu

1/06/2006 6:12 ip.

 
Anonymous Anonyymi said...

Onpas kaunista kirjoneuletta!

Irja

1/07/2006 11:40 ip.

 
Anonymous Anonyymi said...

Mielettömän kaunis kirjoneule! <3 Olen itse tehnyt vasta ekat kirjotilkut ja paljon on minulla vielä opeteltavaa tekniikassa. =D Arvostus käsintehtyjä kirjoneuleita kohtaan nousikin niitä näperrellessä kummasti. Ja sä osaat suunnitellakin, vau!

Hupparikin näyttää tosi hienolta, vaikka kuva onkin vähän epäselvä. Poika ihana, kuten aina. =)

Mä varmaan kehystäsin nuo ihanat housut käyttäjien kasvettua niistä ulos! <3

1/10/2006 1:26 ap.

 
Anonymous Anonyymi said...

Juu, kuvioneule on ihana, todella kaunis!

Marsvin

1/10/2006 10:52 ap.

 
Blogger Siniset Silmukat said...

Kirjoneule näyttää hyvältä! Hei, haastoin sinut mukaan omituisuusmeemiin. Kurkkaa säännöt blogistani. :D

1/22/2006 4:35 ip.

 
Anonymous Anonyymi said...

Ihania töitä!

Haastoin sut muuten vaatemeemiin
http://blogit.claymountain.com/ike/index.php?/archives/1022-Ottaa-slipoverin-pois.html

1/26/2006 11:00 ap.

 

Lähetä kommentti

<< Home